Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s Lancer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, det kan du få låv til vett
    Må bare finna endag som passer!

Taklyset mitt sitter i midten av taket. Relativt sentrert m.t.p lengde inne i cupeen samt bredden..
    Sliter litt med og få ordentlig dybde og perspektiv på scena mi, noen tips ?

Fant bare diskanthus til scan speak på nett sia ??
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Drar opp en tidligere problemstilling litt:

Ved det nye frontsettet så forsvinner mye av bassen i frontsettet til baksetene.
      Er det noe jeg kan gjøre for og få denne fram i bilen?

Det speller jo ikke så stor rolle når uansett bassen fra bagasjen kommer fram, men overgangen i bassen blir ikke så mjuk..
      Merker fortsatt selv ved lav delning at bassen kommer bakfra..

Og en ting til:
      Ved tidskomp på 88rs2.. Så har man high, mid og low, altså et 3 veis sett forran.
      Hva gjør man når man har 2 veissett ? Tar man da lik av stand på mid og low, eller hva?
      Og får man ikke lagt inn avstanden til basskassa ?

Comment

• Originally posted by Oekern View Post
        Drar opp en tidligere problemstilling litt:

Ved det nye frontsettet så forsvinner mye av bassen i frontsettet til baksetene.
        Er det noe jeg kan gjøre for og få denne fram i bilen?

Det speller jo ikke så stor rolle når uansett bassen fra bagasjen kommer fram, men overgangen i bassen blir ikke så mjuk..
        Merker fortsatt selv ved lav delning at bassen kommer bakfra..

Og en ting til:
        Ved tidskomp på 88rs2.. Så har man high, mid og low, altså et 3 veis sett forran.
        Hva gjør man når man har 2 veissett ? Tar man da lik av stand på mid og low, eller hva?
        Og får man ikke lagt inn avstanden til basskassa ?
        Du svarer den første problemstillingen din litt, med det andre spørsmålet; du har misforstått
        dette med mid og low. Mid er midwoofer, altså mellomtone/midbass, Low er subwoofer i TA.

Så du har ikke hatt (riktig) tidskomp. på subben din, om du enten ikke har brukt Low eller
        plotta inn det samme som på Mid'en. Mål opp avstanden til subben, og legg til en meter
        (for du har den vendt bakover, ikkesant?) og se hva som skjer da. Prøv også å trykke
        inn REV om det ikke blir bra. Du kan også prøve å variere litt med tidskorrigeringa.

Hvis du f.eks. har 220 centimeter, så test også litt fram og tilbake fra 200 til 240,
        er liten sannsynelighet at du ender opp med det nøyaktige målet for å få det bra.
        Og husk at dette problemet har mer med fase å gjøre, ikke delefrekvensen...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Herlig Simen!
          Takk, da skal jeg rette opp i de feilene i morra !

Comment

• Jørte endel det der gitt, hehe
            Sliter jo litt med tidskompen da jeg har nedsatt hørsel på ene sia av hue, men får vel til noe etterhvert..
            Sliter også mye med dybde perspektivet. Virker som om alt bare er plassert på lik linje. Får det liksom ikke dyypt inne ved nederst av frontruta liksom. Noen tips tilhvordan man tweaker den?

Comment

• Gjort littegrann idag..
              Skulle bytte batteri samt legge 53mm2 kabel fra batt til splitter bak og 25mm2 ut til forsterkerne.
              Skulle oppgradere til 53mm2 jording også..

Starta i godt mot med og få ut det gamle batterier som så slik ut:

Så var det og ta ut basskassa (som tok litt tid, må skru av elementet inni bilen for jeg kan ta ut kassa, haha. Og med dårlige skruehoder så vart det litt borring på noen skruer der..)

Så tenkte jeg og få i batterier, den nye Oddysey PC 1500.
              Klippte de orginale kabla og festa dem til de nye batteriterminalene.
              Så skulle selve terminalen på polen på batteriet. Det gikk jo ikke.. For liten.
              Starta og file og det tok fanmeg lang tid. Fikk den sånn nogen lunde til og passe, men ikke 100%
              Må kjøpe en ny fil og ta det på nytt sea..
              Den orginale batt.holderen passa heller ikke lengre.. Noen som har noen ideer til hvordan man kan feste det?
              Så var det og legge ny strømkabel.. Har ikke fått med meg hverken ny splitter eller kabelsko som passer forsterkeren, så det må jeg ta sea..
              Jævla kjip dag i garasjen egentlig :P
              Og hvordan bruker man batterilader på disse terminalene til batteriet a ??
              Pleas do tell

Comment

• Originally posted by Oekern View Post
                Og hvordan bruker man batterilader på disse terminalene til batteriet a ??
                Pleas do tell
                Da bruker du sidepolene

Så ikke meldingen din før sent i kveld. Bra du fikk det til å passe, med litt hardt arbeid.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

• Vel.Da har det skjedd noen småting her.
                  For en stund siden var jeg hos Dag J. og henta en fin kasse til HX380.
                  Spillt med dette endel timer nå - og det lover veldig godt!
                  Skikkelig spark i trommeslaga

Har også ENDELIG fått på dørtrekk igjen. Veldig deilig etter 1 og et halvt år uten, hehe.
                  Det som er det rare er at bassen fra frontsettet fant veien till framsetet med dørtrekkene på.
                  Jeg skjønte ingenting før idag når jeg skrudde av bassen og fortsatt hørte den.. Sprøe greier, noen som har en
                  teori på hvorfor det kom bass frem i bilen med dørtrekk på, fra frontsettet?
                  Bassen har jo vært helt fraværende før, uten dørtrekk
                  Jeg kan se for meg at døra som "kasse" er blitt mer kompakt - og dette kanskje er grunden?
                  Anyone ?
                  Kommer bilder etterhvert
                  Last edited by Oekern; 04-07-2011, 16:25.

Comment

• Prøvde ut litt nærmere istad, når jeg kom hjem fra arbe, med bilen i ro.
                    Det var da svært til stor forandring og det blei ang. bassen i frontsettet med dørtrekka på.
                    Veldig deilig!
                    Litt risting i dør, men dette skal jeg klare fjærne.

Comment

• Kan jo si litt om hva som er skjedd med bilen i det siste og da.
                      I vår monterte jeg K-sport coilovers. Egentlig fra Evo, men passa perfekt utenom bremseslangeholderen.
                      Nå i senere tid fikk den nye hjul, og i helga en polish med alt som hører rundt den biten..
                      Stag i bagasjerommet er kommet på plass også.
                      4,5" bakpotte har bilen også fått.

Comment

• Looking good! Hvordan gikk det med batteriet forresten, fått festa det skikkelig nå?
                        Basskassa ser digg ut. Men vil anbefale deg et bedre jordingspunkt. Sett under baksetene?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Looking good! Hvordan gikk det med batteriet forresten, fått festa det skikkelig nå?
                          Basskassa ser digg ut. Men vil anbefale deg et bedre jordingspunkt. Sett under baksetene?
                          Diskantene mener du vel? :P
                          Det har jeg ikke fått somla meg til enda, høhø.
                          Jordingspunktet virker veldig solid, egentlig. Har værtfall alldri hatt noe problemer på snart 3 år

Comment

• Skalviseee.
                            Fikk satt på diskanthus på diskantene.
                            Etter dette så fikk jeg dynamo støy i anlegget.
                            Merket det først ikke før 2 dager etterpå. Kjørte så en langtur noen dager etter, med avslått anlegg.
                            Og nå etter langturen er alt i skjønneste orden igjen.

Sier dette at jeg har dårlig jording til forsterkere og/eller cd spiller - eller bør jeg prøve og bytte regulator på dynamo?

Comment

• Har prøvd å si det til deg før, den jordinga di er ikke den beste nei. Menneh, grattis med diskanthus - ble det bra? Fikk du vinkla de slik vi snakka om? Sleng ut noen bilder da vel! Kan forresten anbefale å jorde spilleren på samme sted som forsterkerne - og gjerne trekke + bakover i tillegg. Kjøp f.eks. en 4mm2 høyttalerkabel og strekk bakover fra spilleren (men jeg har 2.5mm2, holder det også )
                              Last edited by TakeTheTime; 10-08-2011, 11:11.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Fikk ikke helt korrekt vinkel, men det funker!
                                Erre ikke litt kjipt og ha så langt jordingsstrekk på cd spilleren?

Comment

Working...
                                X